فيديو اخبار كليبات صور يعني كل حاجة

شاهد بيتك او مدينتك عبر القمر الصناعي

فيلم بوبوس فاشل

300 ألف جنيه .. هذا هو متوسط إيرادات فيلم عادل إمام الجديد (بوبوس) خلال الأيام الاربعة الماضية وذلك بعد أن كان متوسط ايرادات أفلام عادل إمام يتجاوز ضعف بل وضعفي هذا الرقم خلال الأيام الأولى للعرض.
الغريب في الأمر حقاً أننا حينما سعينا للتعرف على أسباب هذا التراجع الغريب في إيرادات الفيلم - والتي من المؤكد ستتسبب في رفعه من عدد كبير من دور العرض خلال الفترة القادمة - فوجئنا بالموزعين والقائمين على دور العرض السينمائي يتفقون على أن هذا التراجع في إيرادات الفيلم لم يكن بمثابة المفاجأة بالنسبة لهم خاصة وأن غالبية من شاهدوا الفيلم من الجمهور خرجوا من دور العرض غير راضين عن مستواه، بالإضافة إلى تعرضه لهجوم قاسى من قبل كل النقاد منذ بدأ عرضه وهو ما لم يتعرض له عادل إمام منذ سنوات طويلة حيث اتفق الجميع على أن عادل إمام عاد في هذا الفيلم لنفس الحركات التى اعتاد عليها في بعض الأفلام التى قدمها فى حقبة التسعينات وأدت الى اهتزاز عرشه وقتها مثل الألفاظ الخادشة للحياء العام وضرب الممثلات وفتيات الكومبارس على مؤخراتهن وغير هذا من الأشياء الأخرى بجانب عدم تقديم الفيلم لقصة أو موضوع جديد أو مختلف وغير هذا من أوجه الهجوم الأخرى.
الفيلم تأليف يوسف معاطي وإخراج وائل احسان وشارك في بطولته يسرا وأشرف عبدالباقي ومي كساب ورجاء الجداوي وعادل مصطفى متولي.

من تعليقات القراء

ريت تعيش سنك بقي وتقدم شيء محترم بدل ما تخسر جمهورك علي اخر الزمن في امريكا الفنانين الكبار في السن بيقدموا حاجات محترمه ومناسبه لسنهم بدا الهلس وقله الادب عندنا مشاكل كتير ممكن نعرضها ونقدم حلول ليها المجتمع مليان ولا انت كل ما تكبر مخك يصغر وتهلس وتقلد الشباب عيب عليك عاوزين فن محترم

*****************************

انا دخلت الفيلم و لم اجد سوى السطحية و الاسفاف و التحرش و الافعال الفاضحة و الاثارة الجنسية
بجد فيلم يهدر قيم ومبادىء المجتمع المصرى المتدين
عادل امام تافه و عجوز و مبتذل كما هى عادته دائما
الضرب على المؤخرات
يبقى ده فيلم؟

***************************

300 الف جنية ده رقم فيه شوية مبالغة
ربما كاتب المقالة حط صفر من عنده غلط ..

انا نفسي بجد الفيلم يفشل فشل ذريع ..
عشان عادل امام يبطل غرور وفاكر انه حينجح مهما كان الفيلم
ويعرف ان السينما فن مش استهبال

كان نفسي يتعظ من محمد سعد لما فيلم كركر اتمسح بيه الارض ..

الجمهور دلوقتي بقي بيفهم سينما .. مش بيخش اي هبل وخلاص

0 comments:

Blog Archive