فيديو اخبار كليبات صور يعني كل حاجة

شاهد بيتك او مدينتك عبر القمر الصناعي

هيكل كذاب وحسن نصرالله اهبل وعبدالحليم لئيم وخسيس

هاجم الشاعر احمد فؤاد نجم حسن نصر الله مؤكداً انه أخطأ فى حق المصريين ووصف الكاتب محمد حسنين هيكل بأنه "كذاب" والوطن العربى بأنه "جثة هامدة" وان المثقفين خذلوه متسائلاً "فين المثقفين دول ".وقال في حوار له علي قناة المحور يذاع علي حلقتين يوم الثلاثاء 19 و26 مايو ان سعاد حسنى ً اتصلت به "قبل موتها بثلاثة ايام وكانت فرحانة وسعيدة لانها راجعه إلى مصر واخبرتنى انها نجحت فى تخسيس وزنها ... طب إزاى تنتحر ؟.
وقال "عبد الحليم كان جنبى فى الملجأ ولما خرج وبدأ يشتهر تنكر لى وعمل انه مش عارفنى اصله كان بيتكسف من الملجأ وكان طول عمره لئيم " وكشف انه بعد ان كتب قصيدة " كلب الست " عن ام كلثوم وهاجمها اتصلت به تطلب كتابة 10 قصائد لها ... لكن هذا لم يحدث !!
وقال ان "اليسا ونانسى عجرم تتمتعان بالذكاء وبيغنوا صح وانه بيحب تمثيل البنت منه شلبى" وان السينما المصرية فى تقدم .
وتحدث عن نشأته الصعبة و ولادته فى ملجأ و زواج والده على والدته كما تحدث عن سجنه لمدة 18 عاما ً واعترف انه رغم زواجه 7 مرات فإنه لم يتمكن من الزواج من أى إمرأة احبها !!

من تعليقات القراء

انا مش عارف الراجل ده عاوز ايه بالظبط من حياته اللى عاشها بالطول و العرض
كل مهنته فى الحياة و دوره انه يجرح فى النا يمين و شمال سياسيين على فنانين على شعرا
مش شايف حد غير نفسه و بس
حد يقول له يا جماعه اتنها خلاص راحت عليه و ان الشيوعية ماتت و الماركسية اتمسح بكرامة امها الارض و ان فكره ما عادش ليه لزمة و لا وجود
فياريت يا ابو النجوم يكون عندك روح رياضية و تعترف ان دورك خلص و تدور فى الباقى من ايمك على علاقتك بربك و تفكر و تتدبر هتقابله ازاى و انت هاجمت شرعه فى الحجاب و هاجمت كل الشيوخ و الدعاة بطريقة تزعله و تغضبه عليك لان الشيوخ و الدعاة اللى انت هاجمتهم دوول كانوا بيدعوا الى ذكر الله و الى اقامة شرعه اللى نزله من فوق سبع سماوات فشوف بقى هتقل له ايه لما تقف بين ايديه و لا انت يا ابو النجوم مش فاكر اليوم ده و لا فاكره بس مطنشه
ربنا يهديك يا ابو النجوووم و تفوووق قبل فوات الاوان

*************
ما استفدتش اى كلمة من الخبر

انا مش عارف احمد فؤاد نجم بيتكلم على
حزب الله بتاع ايه ؟؟ وفجأة قلب يتكلم عن الفنانين
يعنى انا مش فاهم كان ايه مسار الحوار ؟!
ولا عارف الحقيقة ايه اللى انا ممكن استفاده من خبر زى ده

0 comments:

Blog Archive